15 ویژگی و قابلیت های یک سایت فروشگاهی خوب

قابلیت های یک سایت فروشگاهی خوب

فهرست مطالب

سایت‌های فروشگاهی در دنیای امروز از اهمیت بسیاری برخوردارند با توجه به اینکه خرید اینترنتی در حال گسترش و توسعه است، داشتن یک سایت فروشگاهی قوی و کارآمد با قابلیت های خوب امری ضروری و حیاتی به شمار می‌آید. در این مقاله قابلیت‌ های یک سایت فروشگاهی خوب را به طور کامل توضیح میدهیم.

ویژگی و قابلیت های یک سایت فروشگاهی خوب

سایت های فروشگاهی ویژگی های زیادی دارند اما ویژگی ها و قابلیت هایی که در ادامه معرفی میکنم مهمترین ویژگی های یک سایت فروشگاهی خوب و حرفه ایی هستند که موجب افزایش رضایت کاربران و افزایش فروش میشوند.

1.طراحی رابط کاربری ساده و کارآمد

یک سایت فروشگاهی خوب باید دارای طراحی و رابط کاربری ساده و کارآمد باشد. کاربران باید به سادگی بتوانند در سایت به دنبال محصولات مورد علاقه‌شان جستجو کنند و سفارش خود را ثبت کنند. همچنین، وجود یک صفحه خانه جذاب و دل‌نشین و همچنین صفحات محصول با توضیحات دقیق و عکس‌های با کیفیت نیز امری ضروری است.

2.قابلیت جستجوی پیشرفته

یک سایت فروشگاهی خوب باید دارای قابلیت جستجوی پیشرفته باشد که به کاربران امکان می‌دهد به راحتی به دنبال محصولات مورد علاقه‌شان بگردند. این قابلیت باید با استفاده از فیلترهای مختلفی مانند قیمت، برند، دسته بندی و مشخصه‌های دیگر فراهم شود و بصورت لایو هنگام تایپ کلمات محصولات مرتبط را نمایش دهد ،در گیف زیر قابلیت جستجو پیشرفته را تست کردیم.

ویژگی جستجوی پیشرفته

3.قابلیت ویدیو در گالری تصاویر محصولات

ویدیو در گالری تصاویر محصولات به کاربران اجازه می‌دهد تا محصولات را با دقت و از زوایای مختلف ببینند این امر می‌تواند به بهبود نمایش محصولات کمک کند و میتواند محصولات شما را متمایز از محصولات سایت های رقبا نمایش دهد ،با دیدن ویدیو مشتریان می‌توانند اطمینان پیدا کنند که محصول واقعاً مطابق تصاویر و توضیحات فروشنده است.

4.بخش نظرات پیشرفته

نظرات در سایت های فروشگاهی اهمیت زیادی دارند ،و به کاربران کمک میکنند تا راحت تر خرید خود را انجام دهند و همینطور فروش را نیز افزایش میدهد ،تقریبا تمامی سایت های فروشگاهی که طراحی میشوند بخش نظرات دارند اما این بخش نظرات بصورت ساده است ،در صورتی که یک سایت فروشگاهی خوب باید ویژگی امکان ارسال تصویر در نظرات و مشخص کردن نقاط قوت و ضعف را داشته باشد و همچنین کاربران بتوانند به نظرات یک دیگر امتیاز دهند ،برای مثال بخش نظرات فروشگاهی دیجی کالا یک بخش نظرات پیشرفته است و همچین یک تصویر از بخظ نظرات پیشرفته در زیر مشاهده میکنید.

ویژگی نظرات پیشرفته

5.سرعت بارگذاری سایت

یکی دیگر از ویژگی های یک سایت فروشگاهی خوب، سرعت بارگذاری سایت است. این امر بسیار مهم است زیرا کاربران نمی‌توانند منتظر بمانند تا سایت بارگذاری شود. بهترین سایت‌های فروشگاهی با سرعت بارگذاری بالا همراه هستند، باعث افزایش رضایت مشتریان و کاهش نرخ ترک سایت می‌شوند.

6.سازگاری با موبایل

با توجه به اینکه بیشتر کاربران امروزی از تلفن همراه و دستگاه‌های هوشمند استفاده می‌کنند، یک سایت فروشگاهی خوب باید در موبایل ها نیر به خوبی نمایش داده شود و واکنشگرا یا رسپانسیو باشد ، این امر به کاربران این امکان را می‌دهد تا به راحتی از سایت با تلفن همراه خود دسترسی داشته باشند و از خدمات سایت استفاده کنند.

7.سئو و بهینه برای گوگل

سئو یکی از مهمترین راه های در دیجیتال مارکتینگ است و برای دست یابی و جذب مشتریان از طریق گوگل و موتور های جستجو باید سئو سایت استاندارد باشد تا سایت به راحتی در نتایج جستجو نمایش داده شود ،سئو یک از مهمترین ویژگی های یک سایت فروشگاهی خوب است.

8.انعطاف پذیری روش های پرداخت

یک سایت فروشگاهی خوب باید انعطاف پذیری در پرداخت داشته باشد. برای مثال، باید امکان پرداخت در محل و یا پرداخت در روز تعیین شده وجود داشته باشد. این امر به کاربران این امکان را می‌دهد تا به آسانی پرداخت خود را انجام دهند و از خدمات سایت بهره‌مند شوند و همچنین یکی از قابلیت‌ های یک سایت فروشگاهی خوب، سیستم پرداخت آنلاین قابل اطمینان و امن است. این سیستم باید از روش‌های پرداخت مختلفی مانند کارت‌های اعتباری و بانکی پشتیبانی کند و باید از یک سیستم رمزنگاری قوی برای امنیت پرداخت استفاده کند.

9.بخش محصولات مرتبط

برای ارتقای تجربه کاربری، باید به کاربران امکان داده شود تا محصولات مرتبط با محصولی که در حال مشاهده آن هستند را در یک صفحه مشاهده کنند. این امر به کاربران کمک می‌کند تا به راحتی محصولات مرتبط را پیدا کنند و همینطور تاثیر بسیار مثبتی در افزایش فروش میگذارد

10.بخش محصولاتی که باهم خریداری میشوند

این قابلیت را سایت های فروشگاهی حرفه ایی و جدید دارند ،در واقع در این بخش محصولاتی که در کنار هم خریداری میشوند را به کاربر نمایش میدهیم برای مثال محصولی که کاربر در حال خرید آن است لپ تاپ است در بخش محصولاتی که باهم خریداری میشوند خنک کنده لپ تاپ و موس را نمایش میدهیم تا کاربر تجربه خوبی از خرید داشته باشد و همینطور خرید بیشتری انجام دهد ،مانند تصویر زیر.

بخش محصولاتی که باهم خریداری میشوند

11.ویژگی سیستم پیگیری سفارشات

برای افزایش رضایت کاربران، باید به کاربران امکان داده شود وضعیت ارسال سفارشات خود را پیگیری کنند تا از وضعیت آن مطلع باشند و به تاریخ ارسال و تحویل سفارشات دسترسی داشته باشند.

12.ثبت نام و ورود با شماره تماس

ورود و ثبت نام با شماره تماس یکی از قابلیت ها مهم و ضروری یک سایت فروشگاهی خوب است و به شدت موجب افزایش رضایت کاربران میشود ،زیرا بسیاری از کاربران دسترسی به ایمیل ندارند و نمیتوانند به راحتی از ایمیل برای ثبت نام در سایت ها استفاده کنند ،همچنین قابلیت ثبت نام با شماره تماس باعث میشود لیست کامل از شماره های کاربران داشته باشیم و در زمان تخفیف ها و جشنواره های فروش با ارسال پیامک به کاربران فروش را افزایش دهیم.

13.امکانات امنیتی سایت

امنیت سایت فروشگاهی یکی از مهمترین مسائلی است که باید بصورت حرفه ایی و متناسب با پروتکل های جدید کانفیگ شود ،با توجه به اینکه در یک سایت فروشگاهی، اطلاعات حساس مانند اطلاعات کاربران، اطلاعات پرداخت و دیگر اطلاعات مربوط به تراکنش‌های مالی انجام می‌شود، حفاظت از این اطلاعات بسیار حائز اهمیت است

و یکی از مهمترین موارد در بهبود امنیت سایت استفاده از پروتکل‌های امنیتی مانند TLS و HTTPS و همچنین باید از یک SSL معتبر استفاده کرد.

14.قابلیت تیکتینگ و چت آنلاین

سیستم تیکتینگ و چت آنلاین در سایت فروشگاهی یکی از عوامل مهم و حیاتی برای موفقیت در فروشگاه آنلاین است که جزو م ، این سیستم به مشتریان این امکان را می‌دهد تا با مدیران و ادمین های سایت فروشگاهی ارتباط برقرار کنند و سوالات، مشکلات و نیازهای خود را مطرح کنند. با توجه به اینکه مشتریان در فضای آنلاین اغلب به دنبال تجربه خرید خوب هستند، سیستم تیکتینگ و پشتیبانی می‌تواند تجربه کاربری آن‌ها را بهبود بخشد و به عملکرد فروشگاه آنلاین کمک کند.

15.صفحه تماس با ما و درباره ما

دو صفحه مهم که تاثیر زیادی در جذب اعتماد مشتریان دارد صفحه تماس با ما و درباره ما میباشد و به مشتریان اطمینان میدهد که یک سایت مورد نظر یک سایت فروشگاهی معتبر است این دو صفحه در افزایش رضایت مشتریان و افزایش فروش کمک می‌کند.

نتیجه

اگر به دنبالی طراحی سایت فروشگاهی هستید ،میتوانید با انجمن وب تماس بگیرید تمام قابلیت هایی که در این مقاله خواندید همراه با امکانات متنوع دیگر را برای شما طراحی میکنیم برای مشاهده سرویس طراحی سایت فروشگاهی و امکانات آن روی سفارش سایت فروشگاهی کلیک کنید تا به صفحه آن هدایت شوید ،و هر سوالی که در مورد قابلیت های یک سایت فروشگاهی خوب داشتید میتوانید با کارشناسان ما 09227043976 تماس بگیرید.

 

4.7/5 - (3 امتیاز)
در بحث درباره این مقاله شرکت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − دو =

شروع به تایپ کردن برای دیدن پستهایی که دنبال آن هستید.